Returer & reklamationer

RETURER

Retur av onlineköp

På Notte AB vill vi att våra kunder alltid ska känna sig trygga med att de får nya, fräscha och oöppnade produkter. Därför accepteras inte returer av testade eller öppnade produkter. Om dina produkter är helt oöppnade kan du ångra ditt köp inom 30 dagar.

Vi tillhandahåller inte en förbetald returetikett; du står för returfraktkostnaderna. Vid retur av en vara står du risken för varan och vi rekommenderar att du skickar paketet med spårning. Vänligen återanvänd originalförpackningen som din beställning kom i som ytterförpackning för returen.

Markera returen tydligt med "Notte AB", skriv en lapp med ditt namn, ordernummer och e-postadress och skicka paketet till:

Notte AB
Att: Notte AB
Västmannagatan 87B
113 26 Stockholm

Återbetalningar för mottagna och godkända returer kommer att behandlas inom 30 dagar. För ogiltiga returer kommer vi att kontakta dig via e-post.

KLAGOMÅL

Göra ett klagomål om onlineköp

Om du vill göra ett klagomål, vänligen kontakta vår kundtjänst på support@notte.se. För snabbast bearbetning ber vi dig att bifoga tydliga bilder eller filmer som visar defekten du upplever.

Reklamationsrätten gäller defekter som kan härledas till tillverkningen av varan och omfattar inte normalt slitage eller åldrande av varan.

Notte AB förbehåller sig rätten att först åtgärda defekten, i andra hand byta ut varan och för det tredje erbjuda återbetalning. Observera att Notte AB inte står för returfraktkostnader.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.